Roskapostia

Sähköpostimarkkinoinnin suurimpia haasteita on kuinka estää omaa viestiä joutumasta suoraan vastaanottajan roskapostiin.

Kuluttajana olemme ehtineet jo monesti kyllästyä siihen, että postilaatikkomme täyttyy viesteistä, joita emme ole toivoneet. Samalla tärkeät viestit helposti hukkuvat sähköpostitulvaan.

Järjestelmätoimittajat ovat asiakasta kuunnellen tarttuneet toimeen ja pystyvätkin nykyään tehokkaasti suodattamaan viestilistaamme. Tällä on kuitenkin varjopuolensa. Nyt myös yhä useampi hyötyviesti eksyy automaattisesti roskapostilistalle ja jäänee monelta huomaamatta, kenties iäksi.

Sähköpostimarkkinoijat joutuvatkin nyt kamppailemaan tämän ilmiön kanssa. Vaativimpia, tai enemmänkin hankalimpia näyttää olevan Office365-ympäristö, jonka roskapostisäännöt tuntuvat erityisen tiukilta.

Verkkokaupan tilaajia, tai uutiskirjeen tilaajia kannattaakin aktiivisesti kannustaa tarkistamaan myös roskapostikansionsa.

Omalla kohdallani viimeisen kahden viikon aikana kolme tärkeää viestiä eri toimijoilta oli ‘hukassa’, kunnes tajusin tarkistaa myös roskapostin. Ja siellähän ne olivat, aidosti tilatut ja odotetut viestit.

Marko Filenius

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s