Asiantuntijapalvelut

Johdatko faktalla vai fiiliksellä? Tiedätkö millaista asiakaskokemusta tuotat asiakaspolun eri vaiheissa?

Asiakaskokemus ja tiedolla johtaminen ovat 2020-luvun muotitermejä, jotka nivoutuvat vahvasti yhteen. Aiheista on kirjoitettu kasoittain kirjoja ja huima määrä artikkeleja ja blogeja. Lopulta kysymys on kuitenkin systemaattisesta ja pitkäjänteisestä tystä, jossa asiakaan etu on asetettu keskiöön ja jota ohjataan vahvasti datalla.

BisLenz-ohjelmiston lisäksi tarjoamme asiantuntijapalveluita, joilla tuemme ohjelmiston käyttöä sekä asiakaskokemuksen ja tiedolla johtamisen prosesseja.

Tiedolla johtamisen kehittämissuunnitelma

Miten tiedolla johtamisen työkalut ja prosessit saadaan osaksi organisaation arkea? Mihin keskittyä, kun mahdollisuuksia ja vaihtoehtoja on niin runsaasti? Työpajatyöskentelyllä määritellään yhdessä tiedolla johtamisen toimintamalli ja prosessi, joka onnistuu luontevasti nykyisellä organisaatiomallilla ja resursseilla.

Suunnitelmassa ja toimintamallissa huomioidaan:

  • Sidosryhmät joille viestitään/raportoidaan
  • Sisällöt, mikä on kullekin sidosryhmälle tärkeää ja miten se tulee esittää
  • Frekvenssi, miten usein viestitään
  • Työkalut, millä sidosryhmille viestitään
  • Resurssit, miten asia suoritetaan käytännössä

Asiakaskokemus-työpaja

Kilpailuetua liiketoimintaan asiakaskokemuksella

Puolen päivän mittaisessa koulutuksessa ymmärrät asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnan menestykseen. 

Luomme yhteisen näkemyksen asiakaskokemuksen merkityksestä yrityksen liiketoiminnassa ja tunnistamme miten asiakaskokemuksella erottaudutaan kilpailijoista. Lisäksi hahmotamme konkreettiset kehityskohteet kilpailuedun luomiseksi. 

Tuloksina saamme markkinatilanteen mukaisen arvokäyräanalyysin, joka perustuu Sinisen meren strategiamalliin, sekä askelmerkit erilaistavan strategian luomiseksi. 

Asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelma

Luo ja johda asiakaskokemusstrategiaa

Miten toteuttaa asiakaskokemusstrategiaa – kun haluat tietää millaista asiakaskokemusta yrityksesi tuottaa.

Asiakaskokemuksen kehittämissuunnitelmassa kokoamme yhdessä konkreettisen ja vaiheistetun toimenpidelistauksen, jonka perusteella aktivoimme koko yrityksesi toteuttamaan erinomaista asiakaskokemusta. Tunnistamme olennaiset kosketuspisteet, määrittelemme tavoiteltavan asiakaskokemuksen sekä mittarit, mittaustavat ja keinot, joilla sitoutamme koko organisaation sen toteuttamiseen.  

Tavoitteena on luoda konkreettinen, yksityiskohtainen ja aikataulutettu suunnitelma asiakaskokemuksen kehittämiseen, mittaamiseen ja johtamiseen 

Kehittämissuunnitelma laaditaan tiiviissä yhteistyössä asiakasorganisaation kanssa työpajoissa sekä niiden tuloksiin pohjautuvassa asiantuntijatyössä. Suunnitelmassa on yksityiskohtaisesti määritelty miten asiakaskokemuksen toteutumista mitataan ja analysoidaan. 

 

Asiakaskokemus-analyysi

Selvitä millaisia ongelmia asiakkaasi kokevat verkkosivuillasi vieraillessaan

Selvitä millaisia ongelmia asiakkaasi kokevat verkkosivuillasi vieraillessaan ja miten sivujasi voisi parantaa – käymme sivusi läpi asiakkaan silmin. 

IBM Tealeafin tutkimusten mukaan 8 käyttäjää 10:stä kokee ongelmia verkkosivuilla. 

Verkkosivuanalyysissä käymme verkkosivusi läpi asiakkaan silmin. Tutkimme eri polut sivustosi sisällä – miten käyttäjä navigoi eri sisältöjen ja toimintojen välillä. Havainnoimme ja dokumentoimme teknisiä-, viestinnällisiä- ja käytettävyystekijöitä läpi analyysimme. Käytämme myös erilaisia analyysityökaluja sivuston navigoinnin, toimivuuden ja hakukonekyvykkyyden tutkimiseen. 

Tuloksena raportoimme visuaalisesti sivustosi kipukohdat – missä asiakkaasi todennäköisimmin harhautuvat. Listaamme korjausehdotukset ja kehittämiskohteet sekä priorisoimme ne näkemyksemme mukaan. Käymme raportin yhdessä läpi selostaen löydöksemme selkokielellä. 

Kiinnostuitko?

Jätä meille viesti ja keskustellaan yhdessä, kuinka bislenz voisi auttaa juuri sinun yritystäsi

Löydä ajankohtaiset vinkit asiakaskokemuksen kehittämiseen Tridean somesta!

Tridea

Gummeruksenkatu 9

40100 Jyväskylä

marko.filenius(at)tridea.fi

+358 50 336 5447

Y-tunnus: 0985166-1

Tietosuojaseloste